ZETOR, tradiční česká značka zemědělské techniky, v letošním roce vstupuje již do 75. roku svojí existence. Navzdory faktu, že vývojové práce na „prototypu Z“ začaly hned po skončení druhé světové války, za rok vzniku je považován rok 1946, konkrétně srpen, kdy byla pro značku ZETOR oficiálně vydaná ochranná známka. První traktory Z 25 zamířily k zákazníkům už o pět měsíců dříve. ZETOR od počátku své existence vyrobil více než 1,3 milionů kusů traktorů, přičemž převážná většina z nich byla exportována do více než 130 zemí na pěti kontinentech světa.
Vydání kalendáře společnosti ZETOR TRACTORS a.s. je již tradičně očekávanou událostí podzimu. Zákazníci i příznivci značky ví, že se pro příští rok mohou těšit na dvě varianty. První z nich je produktová verze, která přináší průřez současného modelového portfolia traktorů ZETOR. Limitovaná edice letos přináší novou neotřelou koncepci. Vznikla ve spolupráci s předními průmyslovými značkami spjatými s českým prostředím. Je ve znamení 75. výročí.
Tradiční český výrobce zemědělské techniky společnost ZETOR TRACTORS a. s. rozšiřuje svoji nabídku moderních traktorů o nové modelové řady s označením ZETOR PRIMO a ZETOR COMPAX. Jde o kompaktní stroje, které najdou využití především při letní a zimní údržbě obcí, sportovišť nebo firemních areálů. Společnost ZETOR je vyrábí ve spolupráci s jihokorejským koncernem Tong Yang Moolsan Co., Ltd.
Atraktivní design inspirovaný designovou studií ZETOR by Pininfarina, nový systém klimatizace, LED paket s kontrolerem světel, motor v emisním řešení Stage V a v neposlední řadě zvýšená bezpečnost. To vše přináší modelová řada FORTERRA v roce 2020. Nové stroje už sjíždějí z výrobních pásů a k prvním zákazníkům se dostanou v následujících týdnech.
Překvapení v každém ohledu, skvělý jízdní komfort, dobrá zvedací síla nebo velmi dobrý výsledek při spotřebě. To je jen drobný výčet přívlastků, které můžeme vidět u mezinárodních recenzí vlajkové lodě společnosti ZETOR. Oceňovaný CRYSTAL HD letos přichází v modernizované verzi s množstvím funkčních inovací a zachovává si přitom atributy, pro které si získal oblibu u zákazníků nejen na českých a slovenských polích.
V aktuálním díle našeho seriálu se opět posouváme na další světadíl. Tentokrát spolu zavítáme do jednoho z tradičních regionů české značky, pro někoho možná překvapivě, na Indický subkontinent.
BarevnéB&WInverzní