tiskové zprávy

Inspirace přírodou a hra s fantazií, to jsou kalendáře pro rok 2017

19.10.2016

Společnost ZETOR TRACTORS a.s. uvádí na trh nové edice kalendářů pro rok 2017. První z nich představuje průřez produktovým portfoliem červených traktorů a druhá, limitovaná edice představí 12 nedořečených příběhů, které si pohrají s fantazií diváka. Kalendáře budou v prodeji od 20. října.

„Nemůžeme se dočkat, až veřejnost spatří novou limitovanou edici ZETOR kalendářů, která velmi originálním způsobem vyjadřuje hlavní aspekty naší značky. Věříme, že letošní netradiční zpracování kalendářů fanoušky ZETORU osloví a že dosáhnou minimálně stejného úspěchu jako ty loňské, kdy jsme získali cenu poroty za fotoprodukci v soutěži Fénix Content Marketing,” říká Margaréta Víghová, ředitelka Úseku korporátní komunikace ZETOR TRACTORS a.s.

Limitovaná edice ZETOR kalendářů pro rok 2017 představuje kalendář jako umělecké dílo. Originálně ztvárněné fotografie ponechávají prostor fantazii. Každý list v kalendáři vypráví unikátní příběh, v němž ovšem stroje ZETOR nehrají hlavní roli. Ústředním motivem jednotlivých měsíců je lyrické zpodobnění přírody, jejích proměn v průběhu ročních období a lidských činností charakteristických pro daná období roku.

Na realizaci kalendáře se podílel slovenský fotograf Martin Fridner, který připravoval i loňskou limitovanou edici ZETOR kalendáře. Na koncepci nové edice pracoval od začátku letošního roku. Samotné fotografování s modelkami trvalo čtyři dny. Finální fotografie byly oproti loňské sérii zpracovány s minimálním zásahem postprodukce. Tvářemi letošní limitované edice kalendářů jsou Lucia Javorčeková, Silvia Križanová, Andrea Prouzová a Alžběta Šugárová. V produktové verzi se představují krásky v rámci všech modelových řad traktorů ZETOR.

20161019_Kalendáře 4

„Minulé vydání kalendáře bylo založené na komplikovaných fotorealistických montážích, což bylo velmi náročné jak časově, tak hlavně postprodukčně. Letos jsme většinu času věnovali spíše přípravě a samotné tvorbě fotografií. Vše, co je k vidění na finálních fotografiích, je realita, která vypadala stejně̌ i při focení. Nepřidávali jsme žádné speciální efekty,“ říká tvůrce nového ZETOR kalendáře Martin Fridner.  

Limitovanou edici ZETOR kalendáře na rok 2017 bude možné zakoupit od 24. října v omezeném množství 1000 kusů. Cena produktového kalendáře s červenými traktory činí 189 Kč. Limitovaný kalendář s uměleckými fotografiemi bude k dostání za 699 Kč. Oba kalendáře budou v prodeji v rámci obchodní sítě ZETOR. Na území České republiky bude kalendář možné zakoupit v internetovém obchodě na adrese http://eshop.zetor.cz a v zahraničí u všech autorizovaných prodejců značky ZETOR.

20161019_Kalendáře 3

 

Rozhovor s fotografem a autorem kalendářů, panem Martinem Fridnerem

Na návrhu a realizaci kalendáře ZETOR pro rok 2017 se podílel uznávaný fotograf Martin Fridner. Se ZETOREM spolupracuje již druhým rokem. Martin Fridner je známý slovenský fotograf, který se angažuje převážně v reklamní tvorbě. Vystudoval Elektrotechnickou fakultu Slovenské technické univerzity a hned po absolvování se začal profesionálně věnovat fotografii. Během své kariéry tvořil reklamy pro společnosti Coca-cola, T-mobile, Orange, Playboy, Adidas, SND, Corgoň, Allianz, Laziza a další.

Jaká je nosná myšlenka limitované edice kalendáře pro rok 2017?

Koncepce Limitovaného kalendář 2017 se inspirovala přírodou. Vychází z lyrického zpracování typických výjevů přírody nebo společenských činností, které jsou charakteristické pro daný měsíc.

Popište prosím krátce každou stranu kalendáře, co každý list kalendáře znázorňuje?

Leden je měsícem sněhu a sněhových bouřek. Únor je zase sezónou plesů a slavnostních bálů. V březnu se příroda začíná pomalu probouzet ze zimního spánku. V kalendáři tento měsíc znázorňuje obraz pučícího výhonku stromu, který se probouzí do nového života v mlhavé jarní krajině. Duben je obecně vnímán jako měsíc nestálého počasí a květen symbolizuje kvetoucí příroda. Červnovým atributem je přeměna housenky v krásného vzlétajícího motýla. Červenec zpodobňuje léto a prázdniny u vody. Srpen patří sklizni a sběru úrody. Září je znázorněno jako babí léto. Říjen je čas říje, listopad vrcholem podzimu, kdy padá listí, a prosinec je doba, kdy přichází zima společně s bílou sněhovou nadílkou.

20161019_Kalendáře 5

Jak dlouho limitovaná edice kalendářů vznikala?

Ideová tvorba vznikala již od začátku roku a s tím i celá praktická příprava na focení jako veškeré produkční záležitosti, výběr modelek a tak dále. Samotné fotografování bylo rozložené do čtyř dnů. Každá modelka v kalendáři představuje 3 měsíce.

S čím jste se při přípravě kalendářů nejvíce potýkal?

Nedá se říct, že by při tvorbě kalendáře něco způsobovalo velké těžkosti. Nejnáročnější částí bylo hledání vhodných modelek pro nafocení kalendáře.

Co bylo při vytváření kalendářů naopak jednodušší, než jste se původně domníval, a co Vás nejvíce bavilo?

Tento rok jsme se snažili vyhnout náročným montážím, které jsme tvořili v minulé edici ZETOR kalendáře. Nejvíce mě bavilo vědomí, že jdeme přímo do čistých fotografických záběrů s minimální mírou postprodukce. Loňská edice byla založená na komplikovaných fotorealistických montážích, což bylo velmi časově náročné, a to hlavně na postprodukci. Tento ročník byl zase náročnější na přípravu a samotnou fotoprodukci. Vše, co vidíte na výsledných fotografiích, tam opravdu bylo i při focení. Nic jsme dodatečně nepřidávali.

20161019_Kalendáře 2

Jak se Vám spolupracovalo s modelkami?

Modelky si byly vědomy toho, že jdou do nelehkého projektu, a přistupovaly k celé věci velmi zodpovědně a profesionálně.

Co si Vy osobně myslíte o nových kalendářích?

Nové kalendáře znamenají posun k umělecké fotografii, zapojují do hry i fantazii diváka. Myslím si, že v dnešní uspěchané době to může věci pouze pomoct.

Kde byste rád viděl nové kalendáře, jakého úspěchu by kalendáře měly podle Vás dosáhnout?

Určitě by mě potěšil úspěch u našich partnerů po celém světě a ještě úspěšnější prodej, než měla minulá edice kalendáře. Potěšila by mě i nějaká cena z kreativních soutěží.

S jakými klišé jste se při své práci na limitované edici kalendáře nejvíce potýkal?

Jako zbavení se zažitého klišé při tvorbě tohoto typu kalendáře vnímám osvobození se od nutnosti zobrazovat produkt přímo v hlavní fotografii a jeho i tak výraznou prezentaci v rozložení listu kalendáře.

Jel jste někdy v traktoru ZETOR? Jaký to byl zážitek? A pokud nikoliv, chtěl byste se někdy v traktoru projet?

Ještě nikdy jsem se na traktoru nesvezl, ale určitě bych chtěl. Dám půl království, abych si mohl nějaký model i odřídit v těžším terénu.

20161019_Kalendáře 7

 Martin Fridner, fotograf a autor limitované edice kalendářů pro rok 2017

PR & komunikace

zmedia@zetor.com